25 Feb 1 match
25 Mar 1 match
28 Mar 1 match

Mullsjö Allmänna Innebandysällskap

Mullsjö Allmänna Innebandysällskap är en förening från Mullsjö Kommun. Klubbens herrlag spelar i landets högsta division, Svenska Superligan.

Mullsjö AIS är känt över hela Sverige för sin ungdomssatsning och produktion av talanger. Flera mullsjöfostrade spelare har genom åren fått representera landslaget.

Mullsjö AIS känner ett stort socialt ansvar gentemot de ungdomar som idag finns i området. Vi tycker det är viktigt att barnen, som ju är vår framtid, har en meningsfull och aktiv fritid. Därför är innebandyn bara en liten del av det vi försöker lära ut. Det sociala nätet där barn, ungdomar och vuxna har roligt tillsammans är ännu viktigare.

I föreningen Mullsjö AIS är ALLA välkomna. Stora som små. Innebandykunniga, men också de som aldrig sett en innebandymatch. Vi har viktiga uppgifter för alla.

STOLTHET, GEMENSKAP & FRAMÅTANDA

MAIS har tre värdeord. Stolthet, gemenskap och framåtanda.

Stolthet
Vi känner en stolthet och ödmjukhet inför de tusentals och åter tusentals ideella timmar som har investerats i Mullsjö AIS. Oavsett hur liten eller stor insats man har gjort i vår förening är man en del av något stort. Vi gör skillnad. Vi gör skillnad i Mullsjö, sportens närområde och i hela innebandysverige. Det är vi stolta över. Vi är stolta över vad vi står för, vilka vi är och vart vi ska.

Gemenskap
Mullsjö AIS bygger inte på några få människors talanger, utan på engagemang av många. Vi värdesätter och respekterar varandra oberoende av kön, social bakgrund, religion, sexuell läggning eller etniskt ursprung. Vi har ett stort socialt ansvar gentemot barn, ungdomar och vuxna. Vi hjälper och stöttar varandra även utanför vår idrottsliga kärna.

Framåtanda
För oss är det alltid viktigt att ligga i framkant. Flera av de orealistiska drömmar vi har haft har redan gått i uppfyllelse. Vi nöjer oss inte med nuet utan strävar alltid efter nya mål och framförallt nya sätt att ta oss dit. Vi är inte rädda för förändring. Tvärtom. Vi jobbar ständig med att förändra till det bättre.